Želite da vidite još?

Ulogujte se
Nemate nalog? Registrujte se

Svet kroz ekran

Kupe tako ljudi kartu za koncert, predstavu ili odu na školski ili neki drugi javni nastup svoje dece na nekoj priredbi, sednu, uzmu mobilni i gledaju ,,uživo“ isto kao što i razna slavlja ,,dožive“ preko ekrana kao i letovanja, zimovanja i sve druge vesele trenutke. Gledanje okruženja u samoj blizini očiju i pisanje rukom se očuvalo otprilike samo u redovima pred šalterima.
I posle se roditelji pitaju zašto njihovu decu mrzi da nose sveske u školu, izbegavaju pisanje i kažu da će umesto pisanja fotografisati tablu.
Tako dobijamo polupismene odrasle koji ni običan formular ne znaju ljudski da popune i brkaju ćirilicu i latinicu, brkaju slova u okviru jednog pisma, a neka slova sasvim zaborave npr. ćirilično dž pisano i štampano i ćirilično c štampano, ćirilično đ postaje obična petica koja malo visi ispod linije pisanja pa onda učenik podigne ruku da pita da li se baš tako piše ili treba da doda još nešto na to slovo, latinično veliko pisano i, l, h su u mnogim glavama potpuno zaboravljeni posle osnovne škole, latinično đ (ovo sa crticom, umesto njega pišu dj), latinično ć još uvek nekako odoleva i samo povremeno se naiđe na tj umesto njega, latinično d i b se brkaju (pa umesto brkaju ispadne drkaju), ćirilično m postaje izokrenuto latinično w (raskrečeno sa kosim umesto sa vertikalnim nogama), iznad svih slova kod kojih je, kada su mala, tačka nad slovom, stavlja se tačka i kada se napišu velika slova, znak pitanja se maltene ne koristi i umesto njega se stavi ili tačka ili ništa, a veliko slovo na početku rečenice postaje samo fizički veliko, ali ne i po obliku.

Ovako izgleda korak ,,bliže“ u gledanju ,,uživo“, a tri koraka dalje od pismenosti ako umesto utakmice zamislimo školsku tablu u učionici.

Image may contain: one or more people and outdoor